webEDI-løsningen er ideel til den lille virksomhed, der kun har få EDI-transaktioner, og som ikke har behov for integration med økonomisystemet, eller som har et økonomisystem, vi ikke kan integrere til.
Løsningen kan anvendes sammen med en lang række af de store danske virksomheder, her i blandt disse. Listen bliver hele tiden længere, så ring og hør om den kunde, som du skal udveksle EDI-filer med, er kommet på.
Hvis du skal udveksle EDI med én, der ikke er på listen, eller hvis du skal udveksle med et udenlandsk firma, kan du stadig anvende webEDI, men oprettelsesprisen bliver højere.
Sådan fungerer webEDI
Du får et login til vores online webEDI-portal, hvor du logger på, når du skal arbejde med f.eks. ordrer og fakturaer.
Sådan modtager du en ordre via webEDI
- EDI-filen fra kunden bliver indlæst i webEDI, og du modtager en mail herom
- Når du logger på portalen, kan du se din ordre med oplysninger om kunde, bestilling, leveringsadresse og termin
- Herefter kan du indtaste oplysningerne i dit eget økonomisystem og levere ordren
Sådan sender du en faktura via webEDI
- Du kan danne fakturaen i webEDI-portalen på baggrund af ordren
- Når du har sikret dig, at webEDI-fakturaen stemmer overens med fakturaen i dit økonomisystem, godkender du den
- Herefter bliver fakturaen automatisk sendt som EDI
- Du kan desuden oprette en faktura eller kreditnota direkte i webEDI
Du kan også sende ordrebekræftelse og leveringsadvis fra webEDI. Det fungerer på samme måde som beskrevet ovenfor.
Labels
webEDI kan kombineres med vores innovative labelløsning nemLABEL, til pallelabels og lign., når du skal sende de order, du har modtaget i webEDI.
Vi hjælper dig i gang
Når du indgår en aftale med nemEDI ApS om en webEDI løsning sørger vi for:
- at oprette Jer som bruger på webEDI-portalen
- at opsætte forbindelse til de EDI-partnere, I skal udveksle EDI med
- at teste at formaterne passer med EDI-partneren
Du skal bestille EDI-adresse og stregkode
Hvis du ikke har en EDI-adresse, skal du bestille et lokationsnummer ved GS1 - Du skal bestille et B-nummer.
Mange EDI-modtagere forlanger, at der er stregkode-numre på enhver vare, der skal angives i en EDI-fil. Hvis du ikke allerede har stregkode på dine varer, skal du have en GTIN, som er det nummer alle dine stregkoder skal begynde med. Den bestiller du også ved GS1.
Så mangler du bare at aftale opstart med kunden.
Hvad koster det?
Priserne på webEDI er sat meget lavt for at alle skal kunne være med. Vi mener at der bør være et helt billigt alternativ til de virksomheder, der har en lille økonomi. Se priserne her.
Sådan kommer du igang
Benyt kontaktformularen nederst på siden, eller send os en mail på info@nemedi.dk.
Du er også velkommen til at kontakte os på telefon 6089 7755