nemEDI til SPY System

Spy logo

SPY System og nemEDI har et tæt samarbejde omkring EDI, og vi kan løse langt de fleste EDI opgaver i forbindelse med SPY. Skulle der være en opgave, vi ikke umiddelbart kan løse, så finder vi nok en løsning på det alligevel.

Fra SPY kan I automatisk håndtere både consignment og wholesale kunder i indland og udland via EDI, ligesom vi kan sætte en tæt integration til et eventuelt eksternt lager op, så det eksterne lager automatisk får besked, når der skal sendes varer, eller når der kommer varer ind.

Eksempel 1: Consignment kunde

Kvinder Ser På Tøj

Når I har fået sat EDI op til en consignment kunde sker størstedelen af dataudvekslingen helt automatisk.

Når I opretter en ordre i SPY, bliver der sendt en vareoprettelsesfil til Jeres kunde, så de varer, I har aftalt med kunden, I skal levere, automatisk kan oprettes i kundens system. Denne automatiske vareoprettelsesfil træder i stedet for det store Excel-ark med stamdata, I måske har sendt hidtil. I slipper altså for det manuelle arbejde med at udfylde disse Excel-ark.

Nogle consignment kunder vil gerne have en ordrebekræftelse, når ordren er oprettet. Den vil også blive sendt automatisk fra SPY, så snart ordren er godkendt.

Når I har fået varerne hjem, og ordren bliver leveret, sender SPY automatisk en leveringsadvis (elektronisk følgeseddel) til kunden, så de ved på forhånd, at varerne er på vej.

For at I kan følge med i salget hos kunden, modtager I - som regel dagligt - en salgsrapport fra kunden, der automatisk indlæses i SPY, så I nemt kan afstemme månedsafregningen fra kunden.

Eksempel 2: Integration med eksternt lager

Hvis I har Jeres varer oplagret på et eksternt lager, der sørger for distribution af jeres varer, kan vi opsætte en særdeles tæt integration, der aflaster både Jer og lageret for en masse manuelt arbejde.

Det første der sker er, at der bliver sendt en vareoprettelsesfil til lageret. Den bruger de til at oprette alle Jeres varer i deres system, således at der ikke er tvivl om at stregkoder, styles, farver og størrelser passer mellem deres system og SPY.

Når I modtager varer fra Jeres leverandører, kan vi sende en fil til lageret, så de ved hvilke varer, der er på vej til dem. Når de har pakket containeren ud og har talt op, hvad der rent faktisk blev leveret, sender de en fil tilbage til SPY, således at I får varemodtaget det, der faktisk blev leveret.

Når I skal sende varer til en kunde, bliver der automatisk sendt en mail til lageret med oplysning om, hvad der skal sendes, og hvem modtageren er. Mens vi venter på, at varen bliver sendt, ligger ordren på "pakkebordet" i SPY. Når varen er sendt, får vi en fil tilbage fra det eksterne lager med oplysning om, hvilke varer der faktisk blev sendt - der kunne jo være varer, der ikke var på lager. Filen bliver sendt ind i SPY, hvor den fjerner ordren fra "pakkebordet", så I kan se, at varen er sendt. Samtidig er SPY opdateret med Track and Trace nummer på pakken.

Dette var eksempler på to af de integrationer vi har oprettet mellem SPY og eksterne samarbejdspartnere og kunder. Hvis du har et lignende behov eller måske et helt andet behov, så tag fat i os på 6089 7755 eller send en mail på info@nemedi.dk så finder vi en løsning på din udfordring.