nemEDI til Business Central

Business Central Logo 200

Vi har to muligheder for at forbinde os til din Business Central

  • Vi kan forbinde os via API'et
  • Vi kan installere et EDI modul i din Business Central

Nedenfor beskriver vi begge løsninger. Grundlæggende giver de samme muligheder, så det er mest et spørgsmål om hvad man ønsker.

Integrationen til Business Central understøtter selvfølgelig alle de gængse formater som EDIFACT, X12 osv, samt alle proprietære formater.

API forbindelse

API

Med en API forbindelse tilgår vi Business Central direkte fra vores system via API kald. Fordelen er, at der ikke skal installeres noget i Business Central, noget der kan være svært at få lov til hos nogle hostede løsninger.

Vi sætter det hele i vores system, og det eneste vi skal bruge er at I logger ind og tillader at vores system tilgår Jeres Business Central.

Modul i Business Central

Modul

Hvis I foretrækker det, kan vi få installeret det modul, som vi har udviklet i samarbejde med Navisiuon forhandleren Navisupport. Fordelen ved at installere et modul er, at der ikke skal gives tilladelse til at vores system kan tilgå Jeres Business Central via API, og I får nogle funktioner inde i Business Central, som I ikke får hvis vi tilgår via API.

Indgående EDI, f.eks. hvis du modtager en ordre

Hvis du modtager en ordre på EDI, vil den først blive leveret på vores server. Her bliver den omformet til noget vi kan indlæse i Business Central, og derefter bliver den indlæst som en salgsordre i din Business Central. Hvis du kører via API sker det helt automatisk, hvis du har installeret EDI modulet skal du trykke på en knap for at ordren bliver indlæst.

I begge tilfælde bliver ordren indlæst som en salgsordre klar til at blive ekspederet. Hvis du ønsker det kan vi sætte vores system op, så du modtager en mail samtidig med at vi indlæser ordren til Business Central.

Udgående EDI, f.eks. hvis du skal sende en faktura.

Hvis du skal sende en faktura fra din Business Central til en kunde, skal du blot lave fakturaen i Business Central som normalt. Hvis du kører via API bliver fakturaen automatisk sendt, idet vores system tjekker med mellemrum, om der er nye fakturaer der skal sendes med EDI. Hvis du anvender EDI modulet skal du trykke på en knap for at få sendt fakturaer.

Andre muligheder

Ordre og faktura er kun en lille del af de dokumenttyper vi kan sende og modtage fra din Business Central. Vi dækker både salgsprocessen og indkøbsprocessen samt integration til eksternt lager.

Ligegyldigt hvilket EDI behov du har til din Business Central, så kontakt os og få en uforpligtende snak om dit EDI behov.