nemEDI til SAP Business One

SAP Business One

nemEDI har i samarbejde med Acomi - en af Danmarks store SAP Business One forhandlere - udviklet en EDI-integration til SAP Business One og SAP Business One HANA, der løser de mest almindelige EDI-opgaver i forbindelse med SAP Business One. Planen er, at udbygge integrationen efterhånden som behovet opstår. Integrationen understøtter naturligvis alle de gængse EDI-formater som EDIFACT, X12 og OIOXML / OIOUBL.

 

 

Indkommende EDI
(f.eks. hvis du modtager en ordre)


Lad os sige, at du skal udveksle EDI-filer med en kunde, der gerne vil sende dig indkøbsordrer som EDI.

 

Når nemEDI til SAP Business One er sat op, vil EDI ordrerne fra din kunde først blive behandlet på vores server. Derefter bliver de sendt til Integration Framework, der sørger for at skrive ordrene direkte i din SAP Business One. Du skal ikke gøre andet end fra tid til anden checke, om der er kommet nye ordrer fra dine kunder i din SAP Business One. Du kan se på den enkelte ordre, om den er modtaget via EDI, og hvornår den er modtaget. Hvis du ønsker det, kan vi sende dig en mail, når vi sender en ny ordre ind i din SAP Business One.

 

 

Udgående EDI
(f.eks hvis du skal sende en faktura)


Når du leverer dine varer til kunden, opretter du en levering i din SAP Busienss One, og derefter danner du en faktura. EDI-opsætningen i Integration Framework trækker fakturaen ud af SAP Business One og sender den til vores server, hvor den bliver omformet til en EDI-fil i det format, din kunde ønsker at modtage. Du skal altså ikke gøre andet end at oprette din faktura, så bliver den sendt automatisk. 

 

nemEDI til SAP Business One håndterer naturligvis også andre EDI-dokumenter såsom ordrebekræftelser, leveringsadvis og salgsrapporter. Vi udbygger løbende SAP Business One integrationen i samarbejde med det store SAP Business One konsulenthus Acomi, så kontakt os og hør om vi kan understøtte det EDI scenarie du har brug for. 

Vi hælper dig i gang


Når du indgår en aftale med nemEDI ApS om en nemEDI til SAP Business One, påtager vi os hele opgaven, det vil sige at vi sørger for at opsætte indlæsning og udlæsning mod SAP Business One, og varetager al kommunikation med den EDI-partner, du skal udveksle EDI-filer med. Det kan f.eks. være i forbindelse med, at vi skal have godkendt de filer, vi sender til dem. Vi inddrager dig selvfølgelig i det omfang det er nødvendigt når vi skal have oplysninger om dine processer eller du skal godkende nogle indlæste dokumenter, men vi sørger så vidt muligt for at du kan bruge din tid på det du er den bedste til - at drive forretningen.

 

Du skal bestille EDI adresse og stregkode


Hvis din EDI-partner forlanger, at du har en rigtigt EDI-adresse (GLN/lokationsnummer), skal du bestille et lokationsnummer ved GS1.

Mange EDI-partnere kræver, at der er stregkodenummer på alle varer, der skal angives i en EDI-fil. Hvis du ikke allerede har stregkoder på dine varer, skal du have en GTIN, der er det nummer, alle dine stregkoder skal begynde med. Den bestiller du også ved GS1.

 


Hvad gør jeg nu?


Hvis du gerne vil i gang med at anvende EDI med det samme så udfyld kontaktformularen, send os en mail på info@nemedi.dk eller slå på tråden på telefon 6089 7755


Se prisen for nemEDI til SAP Business One her