webEDI – den billige løsning

Eksempel på skærmbillede fra webEDI

Eksempel på et skærmbillede fra webEDI

webEDI løsningen er ideel til den lille virksomhed, der kun har få EDI transaktioner, og som ikke vil ofre store summer på EDI.

Løsningen kan anvendes sammen med en lang række af de store danske virksomheder, her i blandt:

  • COOP
  • Dansk Supermarked
  • Supergros
  • Metro
  • jem&fix
  • Bauhaus
  • T Hansen
  • Magasin
  • Illums Bolighus
  • Fona
  • Boozt.com
  • Byg-E
  • . . .
Listen bliver hele tiden længere, så ring og hør om den kunde, som du skal udveklse EDI filer med er kommet på.

Det fungerer på således:

Når du modtager en EDI fil (f.eks. en ordre)
Når et af ovenstående firmaer sender dig en ordre i en EDI fil, bliver filen indlæst i vores online webEDI system, og du får tilsendt en mail.
Nu kan du så logge ind med dit eget brugernavn og se din ordre. Du kan se hvem der har bestilt, hvor det skal leveres, hvad der skal leveres og hvornår. Herfra er det bare at indtaste oplysningerne i dit eget økonomisystem og levere ordren.

Når du skal sende en EDI fil (f.eks. en faktura)
Når du har leveret dine varer, skal du sende en faktura. Ved et tryk på en knap i webEDI dannes der en faktura på baggrund af den ordre du leverede. Du gennemgår fakturaen, og sikrer dig at den stemmer overens med fakturaen i dit økonomisystem. Når du er tilfreds, godkender du fakturaen, og den bliver automatisk sendt som EDI. Hvis du har brug for det kan du også oprette en faktura eller kreditnota direkte i webEDI.

Labels
webEDI kan kombineres med vores innovative label løsning nemLABEL, hvis du f.eks. har brug for at udskrive pallelabels eller lignende når du skal sende de ordrer du har modtaget i webEDI.

Hvad skal du selv gøre?
Når du indgår en aftale med nemEDI ApS om en webEDI løsning sørger vi for´opsætning af vores online system og opsætning af af EDI adresser, men du aftaler selv med din kunde omkring opstart af EDI forsendelserne.

Herudover skal du huske følgende:
      • Hvis du skal køre EDI og ikke ikke allerede har en EDI adresse (en såkaldt GLN) skal du have en. Den skaffer du ved at kontakte GS1 og udfylde bestillings skemaet. Du skal bestille et B-nummer.
      • Mange EDI modtagere forlanger, at der er stregkode-numre på alle varer der skal bruges i en EDI fil. Hvis du ikke allerede har stregkoder på dine varer skal du have en GTIN, der er det nummer alle dine stregkoder skal begynde med. Den skal du også have fra GS1.
Hvis du gerne vil i gang med at anvende EDI med det samme, så udfyld kontaktformularen, send os en mail på info@nemedi.dk eller slå på tråden på telefon 6089 7755

Kunde-eksempler
Safilo Nordic valgte en nemEDI løsning da de skulle udveklsle EDI filer med Magasin. Safilo sender følgesedler og fakturaer til Magasin.
Illums Bolighus valgte en nemEDI løsning, da de skulle vælge EDI infrastruktur. nemEDI håndterer al EDI for Illums bolighus.
Footmark ApS valgte en autoEDI løsning da de skulle automatisere deres EDI funktioner. Footmark ApS udveksler EDI filer med bl.a. Dansk Supermarked.
Gråsten Fjerkræ A/S valgte en nemEDI løsning da de skulle sende EDI fakturaer for direkte leveringer til Supergros
Estrella AB valgte en webEDI løsning da de skulle sende EDI fakturaer for direkte leveringer til Dansk Supermarkeds butikker.
Kontakt os

Din meddelelse blev sendt. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Tak

nemEDI ApS
Magtenbøllevej 121
5492 Vissenbjerg


email: info@nemedi.dk
telefon: 6089 7755
-->