nemEDI – den populære løsning

nemEDI er den ideelle løsning til den mindre virksomhed som har op til ca. 20 EDI dokumenter om dagen eller som bare gerne vil have den øgede komfort og sikkerhed der ligger i at filerne indlæses i økonomisystemet og udlæses fra økonomisystemet automatisk. Løsningen understøtter alle EDI formater inkl. OIOXML / OIOUBL, X12 og EDIFACT

nemEDI fungerer således:nemEDI

Indgående EDI (f.eks. hvis du får en ordre)
Når nogen sender dig ordre i en EDI fil, lander filen i først omgang hos nemEDI ApS. Vi sørger for at få de oplysninger ud af filen, som du skal bruge for at indlæse ordren i dit økonomisystem. Vi fremstiller så en fil i et format som kan indlæses i dit økonomisystem, og sender dig filen som vedhæftet fil i en email. Det eneste du skal gøre er, at indlæse filen i dit økonomisystem, så er ordren oprettet uden at du har skullet taste den manuelt.

Udgående EDI (f.eks. hvis du skal ende en faktura)
Når du har oprettet en faktura i dit økonomisystem, og den skal sendes som EDI, opretter du en fil fra dit økonomisystem, og sender den til nemEDI ApS som en vedhæftet fil i en email. Så sørger vores systemer for at omdanne filen til en EDI fil, og for at sende den til modtageren.

Filformat aftales
Vi aftaler på forhånd et filformat, som dit økonomisystem forstår. Det kan være at dit økonomisystem kan læse eller skrive OIOXML/OIOUBL; så bruger vi det; ellers kan der være at dit økonomisystem kan danne og læse komma-separerede filer, så bruger vi det. Filen behøver ikke at blive sendt per email, den kan lige så godt uploades til en ftp server hvis det passer bedre. I det hele taget er vi meget åbne overfor forskellige måder at gøre tingene på.

Hvad med stregkoderne?
Hvis der ikke er mulighed for at gemme stregkodeværdierne i dit økonomisystem, eller de ikke bliver læst ud når du danner en fil, kan nemEDI vedligeholde en liste over dine varenumre og dine stregkoder, og så skifte værdierne ud når vi konverterer filerne.

Labels
nemEDI kan kombineres med vores innovative label løsning nemLABEL, hvis du f.eks. har brug for at udskrive pallelabels eller lignende når du skal sende de ordrer du har modtaget i nemEDI.

Hvad skal du selv gøre?
Når du indgår en aftale med nemEDI ApS om en løsning sørger vi for konverteringen af filerne fra til og fra det format dit økonomisystem forstå, ligesom vi varetager al kommunikation med den kunde eller leverandør du skal udveksle EDI filer med, f.eks. i forbindelse med at vi skal have godkendt de filer vi sender til dem.
Det eneste du skal gøre selv er følgende:
  • Hvis du skal køre EDI og ikke ikke allerede har en EDI adresse (en såkaldt GLN) skal du have en. Den skaffer du ved at kontakte GS1 og udfylde bestillings skemaet. Du skal bestille et B-nummer.
  • Mange EDI modtagere forlanger, at der er stregkode-numre på alle varer der skal bruges i en EDI fil. Hvis du ikke allerede har stregkoder på varerne skal du have en GTIN, der er det nummer alle dine stregkoder skal begynde med. Den skal du også have fra GS1.

Andre konverteringer
Vores system kan også lave alle mulige andre konverteringer, så hvis du bare har brug for at få konverteret en fil fra et format til et andet – uden at det egentlig har nnoget med EDI at gøre, kan vi også klare det. Det kan f.eks.ske ved at du sender filen til nemEDI som en vedhæftet fil i en email. Vores systemer sørger så for at konvertere filen til det format du har brug for, og sender den tilbage til dig som vedhæftet fil i en email.

Hvis du gerne vil i gang med at anvende EDI med det samme, eller bare har brug for konvertering af filer, så udfyld kontaktformularen, send os en mail på info@nemedi.dk eller slå på tråden på telefon 6089 7755

Kunde-eksempler
Safilo Nordic valgte en nemEDI løsning da de skulle udveklsle EDI filer med Magasin. Safilo sender følgesedler og fakturaer til Magasin.
Illums Bolighus valgte en nemEDI løsning, da de skulle vælge EDI infrastruktur. nemEDI håndterer al EDI for Illums bolighus.
Footmark ApS valgte en autoEDI løsning da de skulle automatisere deres EDI funktioner. Footmark ApS udveksler EDI filer med bl.a. Dansk Supermarked.
Gråsten Fjerkræ A/S valgte en nemEDI løsning da de skulle sende EDI fakturaer for direkte leveringer til Supergros
Estrella AB valgte en webEDI løsning da de skulle sende EDI fakturaer for direkte leveringer til Dansk Supermarkeds butikker.
Kontakt os

Din meddelelse blev sendt. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Tak

nemEDI ApS
Magtenbøllevej 121
5492 Vissenbjerg


email: info@nemedi.dk
telefon: 6089 7755
-->